CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Wednesday 20 March 2013

Boleh Percaya ke Elken Elysyle DX Lingerie?


Salam semua... Hopefully sume sehat2 belaka dan segar bugarla hendaknya...

Really sorry for my fans and follower( aicceehh! gaye macam ramai giller follower! hihi) berkurun nak tunggu aku update blog.. so topik kali ni pun aku rasa dah ade niat nak buat dalam 3 bulan yang lepas... namun baru sekarang jari ni mampu menaip di ruangan ini... hihi...

Tengok tajuk tu aku rasa bagi kawan2 aku yang kenal aku mesti tertanye2... ape kenela tetibe aku nak update pasal DX lingerie ni... Tapi pada korang yang tak pernah jumpa aku or besenye tereksiden jumpa blog aku... aku nak say HI.. hihi.. moga2 sedikit sebanyak blog aku ni memberi manfaat kat korang ye..
                                                                
Jadik nak dijadikan cerita.. aku gi kl singgah umah member aku Marya.. my beloved fren 1 geng sejak dari UiTM. melawat beliau ntah aku pun tak ingat nape.. haha.. borak punye borak.. tibe2 Marya tanye aku...

     'Art... ko nak cantik dan nak RM10,000 tak?' 

Pergh soalan! Mestilah YE! 

Pastu dia ajak aku masuk bilik.. tutup pintu.. Aik? Nak cantik and dapat RM10,000 kene tutup pintu rapat2? haha suspen je kan.. Rupa2nya dia nak bagi aku test korset dia.. Try punye try... Perghhh!!! mantop! Memang rasa best GILLER! Jauh beza ngan segala korset yang pernah aku pakai sebelum ni...
Dengan penuh terujanya.. aku pun tanya la harganye brapa? Perrgghhh lagi skali!! Tapi kali ni aku hampir PENGSAN!!! mak aih... tak sanggup aku... haha.. lalu aku pulangla meninggalkan harapan CANTIK itu... hihi..

Nak ditakdirkan cerita ni ade sambungannya.. dalam sebulan selepas tu aku pregnan untuk anak yang ke2.. Tu pun oleh kerana mind set aku kate..
       ' Ah! aku da tak laratla nak kuruskan badan.. asik orang cakap aku pregnan je... baik aku pregnan    betul2! '

 Haa amek kau! Betul2 pregnan.. hahaha... selamat program pengurusan berat badan aku...

Untuk pengetahuan korang... Berat aku sebelum kawen 58kg (pun dah consider gemok.. hihi)
masa last masa pregnan naik sampai 83kg! kuangkuangkuang... baby  kuar je tinggal 75kg... diet punye diet, gi slimming session, dancing class, jogging, pakai korset akhirnya berat turun sampai 68 sahaja.. lemak dalam badan aku cakap dia dah tak nak keluar lagi dah... sedap duduk kat dalam badan aku katenye... tu yang buatlah apa je pun... takde effect! tu yang tensen2 tu pregnan balik... hahaha


Haa... tengah sarat2 ni aku amek gambo... posing masa tu kene senget sket untuk sorok kelebarannye.. hehe.. Masa aku pregnan tu lah aku terfikir.. anak pertama aku dah build in 10kg lemak kat dalam institusi badan aku... kalo yang second ni tambah lagi 10kg camne plak? jadiknye berat badan aku 78kg ke?? kalo yang ke3 lagi 10kg jadiknye 88kg??? HUARGHHHHH!!! Ngerinye!!! Masa tulah bayangan DX lingerie datang menyapa... Hye hye kate beliau... Ahh tidak2! Not now! maka masa pun berlalu pergi... sebulan... 2 bulan.. masuk bulan ke 3...

Aku dapat bad news dari Marya.. kandungan dia ada masalah dan kene digugurkan.. sepatutnya baby dia lahir sama ngan baby aku mase tu.. So.. aku amek keputusan untuk melawat dia kat KL ngan hubby...

Masa kat kl tulah aku jumpa ngan mak mertua Marya... Dan bende paling mengejutkan biji mata aku adalah.... jeng.. jeng.. jeng...  drama sebabak.. hehe

Scene seorang gemok (akula tu) berjumpa ngan seorang yang tiba2 dah kurus.. ok.. 1..2..3.. cut!

      'Aunty!!! kurusnye! aunty diet ke? Aunty makan ape ni bole kurus camni? soal aku bertalu2
      'Owh.. aunty pakai DX tu jela.. ' jawab dia dengan selamba sambil tersenyum2
      'Hah?? Biar betul? aunty turun berapa kilo ni?'
      ' 5 kg je'

Lagi sekali aku terkesima... turun cuma 5 kg tapi boleh nampak kurus macam dah turun 10kg! Biar betul??
Nak kate tak betul pun.. itulah yang betulnye.. Hati aku dah berbunga2 dah ni..macam cerah je harapan aku ni... tapi aku buat bodo lagi..

Then, tak silap aku dalam bulan ke7 kot Marya ade ajak aku ke Seminar Elken ni... Aku gi ngan member aku Ekin... So dari situla keyakinan aku kat DX makin dalam.. dan kebetulan plak mase tu ade promosi... dapat byk free gift... maka terjebaklah aku untuk memiliki DX Elysyle Lingerie.. Sebenarnya bila aku calculate balik takdela mahal sangat pun.. Lagi mahal bayar Astro bulan2 ngan bil tepon.. lepas tu bole pakai lebih 10 tahun.. jaminan seumur hidup.. Produk dari Jepun.. Ape lagi yang ko nak?


 kalo nak kira betul2 kosnyer.. DX ni lagi murah dari produk2 yang berlambak kat pasaran tuh.. teh la.. makanan gantian lah.. sapulah dan banyak lagi.. Ntah dapat kelulusan KKM ntah tidak tu...korang jangan nak makan sembarangan.. kesian kat badan tu... nak kurus punye pasal telan produk sembarangan... kurus memang kurus... tak lame lepas tu nanti keluar newspaper produk sekian2 diharamkan sebab ade bahan racun.. haaa... jangan menyesal tak sudah nanti itu racun suda masuk dalam badan... terutama pada yang breastfeeding... janganlah kerana korang nak cantik... baby jadik mangsa... sebab tu aku pilih pakai DX je.. aku tak nak ade kesan apa2 kat baby aku.. walaupun minimal...


Nilah dia rupa bentuknye... Baju cantik itu... hihi.. boleh dipakai begitu sahaja.. tapi di rumah jela ye... hehehe... 




Ok bab beli da setel.. tapi percaya tu aku belum lagi.. aku ni memang degil sket... ko tunjuklah testimonial gempak giller ke.. duit berlambak depan mate ke.. aku takkan mudah pecaya.. bagi aku.. bende tu mungkin berkesan kat orang lain.. mungkin tak berkesan kat aku.. so aku pun pakaila DX tu dalam 2 minggu lepas pantang..















 Masa ni aku baru pakai DX tu dalam sebulan lebih sikit.. kembang lagi kan? hahaha... Rilek agi... sabo...

Dalam 3 bulan rasanya aku pakai.. aku rasa dah longgar. Tanya Marya.. camne nak buat dah longgar ni... dia kate boleh kecikkan.. jahit kat KL.. marya sikit punye exited tahu aku dah nak alter size.. Aku pulak takde perasaan apa2.. dalam fikiran aku... 'ntah ye ntah tidak bendalah ni.. ntah2 bukan aku yang kurus... korset ni yang kembang gaknye'

Degil ek aku nak terima hakikat.. mungkin masa Marya baca blog ni barulah dia tau cerita sebenar... hihihi... so pakai punye pakai... kalo pakai korset dulu aku selalu skip pakai sebab tak best... yang DX ni kalo tak pakai plak rasa tak best je idup..sampaila dalam bulan ke 5 aku pakai... orang sekeliling aku dah start tegur        'Art... cepatnye ko kurus. ko makan ape bole kurus camni?'
        'Art... ko diet sangat ke sampai kurus ni?'
Tapi yang lagi best.. komen orang yang selalu lepak ngan aku..
        ' ko ni aku tengok makan tak benti... tapi badan bole kurrus. camne ek?'



Hahahahahaha... masa dapat respon2 yang macam ni... aku rasa badan aku terapung2 jap kat udara.. yelah dah kurus... mestilah ringan... hahahaha...NOW!!! barulah aku PERCAYA yang hakikatnya.. BUKAN DX yang KEMBANG tapi aku yang dah KECUT... kihkihkih... ketawa lagi aku... yelah suke beb!! Dah lama giller aku tak dengar orang cakap aku kurus!

Right now aku dah 6 bulan lebih pakai.. turun 10kg... aku dah dapat balik berat badan aku sebelum aku pregnan anak yang ke2.. pinggang dari 90cm sekarang dah tinggal 76cm.. still belum berpuas ati lagi dan mission seterusnya untuk dapat berat badan sebelum kahwen.. Dan 1 benda yang aku belajar dari pakai DX ni.. yang paling penting adalah shape badan bukannya berat badan... kesan pemakaian boleh diukur berdasarkan pengurangan inchi dan berat badan.. kadang2 orang turun berat lagi cepat, ada orang turun inchi lagi cepat..

Dan baru haritu aku dapat tau yang artis2 pun ramai yang pakai DX ni... yang paling membanggakan Dato Siti pun pakai tau.. kelasss gitu..Nealofa pun baru pakai... tak caye? Sila klik di SINI
Bagi sesape pulak nak buat perbandingan... dulu sebelum amek aku buat servey2 dulu.. aku tak taula sebab aku tak pernah try.. so, boleh rujuk kat SINI.
Rasa nak tau tentang produk detail... Sila klik kat SINI

Itulah dia kisah suka duka aku bersama DX.. baru mencintai DX..


Moral of da story... takyah la jadik cam aku yang susah sangat nak percaya DX ni bagus.. dan aku telah menjumpai ramai kawan2 yang pakai korset dari company lain... bila test pakai Dx memang terus order tanpa toleh kiri kanan.. hehe.. Dan 1 lagi moral of da story... KECANTIKAN adalah hak milik setiap insan... so jagalah ye... sebelum cik abang carik orang lain yang pakai DX jugak.. hahahaha...

Jadiknye di akhir kalam... sape nak tau bole roger2.. aku cuma kongsi ape yang aku tau dan aku percaya je.. hehe..

Untuk Free Fitting bole me direct Art 017 799 7547 ( ID 000300077621 )
atau  contact all my beloved fren...


KL, Shah Alam,Putrajaya, Kajang.. 
Marya 012 365 6108 ( ID 000100258270 )

Nilai , Seremban, Sepang... 
Mimie 016 238 6925 ( ID 0003600030221 )

Melaka.. Muar.. Art 017 799 7547  ( ID 00300077621 )

Batu Pahat..
Ekin.. 018 321 3353 (whatsapp only ) 
013 707 7353


Johor Bahru... Ili Syazwani 013 7200073 ( ID 000300083249 )

dan pesanan ke2 buat kawan2 yang aku dah tunjuk cara buat duit melalui elken or nak pakai DX secara free ni... bile dah kaye raye jangan lupe amek insurans ngan aku tahap maximum punye.. bayaran tahunan saje ye diterima... dah tak men bulan2 da.. yela... korang da kayo.. hehehe.. sonang sket keje den... kihkihkih!!!

so... tu je buat kali ni..
 

Sekian, dari meja pengarang...




Every woman is beautiful.. It's a gift.. Please appreciate it... before its too late..


  # Klik  SINI untuk melihat lebih TESTIMONI..  
  # Klik SINI untuk melihat apa dah jadik dengan saya pada tahun 2015 gara2 pakai DX dan Charm ni!!! 




20 comments:

funatic

nak alter bagi kecik mcm mane ye? DX i pon dah "kembang"..sebulan dha pakai...

didie

review paling jujur setakat ini. tahniah. ini membuekkan daku nak sambar satu set lagi!

Unknown

Ezanin.. hope dah dapat email saye ye... and for Didie... sambar jangan tak sambar... amek charm lagi best tau... yg kaler hitam putih tu... perghhhhh... i da fitting tpi blom dapat sambar lagi sbb preggy... hihi

hari-hari tulis alkisah

Tahniah..saya baru sambar..hee.. nak pinjam u punya cerita.. i promote blog u..best

Unknown

hihi.. tq ye... atas support.. kalo bole folo my blog... tgh nk kumpul follower ni... kihkihkih

Unknown

nak alter bagi kecik mcm mane ye? DX i pon dah "kembang"..girdle & bra.

Unknown

nak alter boleh direct hantar kat elken tpi mahal sketla dlm rm35 per piece kalo x silap.. i hantar kat tailor i jer kat kl. dia mmg expert betulkan dx. cost rm10 per piece. kalo nak contact dia bole pm i yer..

Unknown

Sis artz rose pm sya ctbaizurah@gmail.com sya memang nak alter terasa rugilah pulak beli mahal2 bila nak pkai x selesa langsung

Unknown

boleh bagi tahu sy kat mana nk alter dx ni area kl?? pm no tepon tukang jahit pun ok,, ni email sy tricky_baby14@yahoo.com tq

Unknown

boleh bagi tahu sy kat mana nk alter dx ni area kl?? pm no tepon tukang jahit pun ok,, ni email sy tricky_baby14@yahoo.com tq

Unknown

pm sy kat 017 799 7547 (art)

Anonymous

sis pm tok alter..

DrNoorhidayah

Sy pakai charms...mmg terbaik!!
Mohon share te kak:)
Follow me at http://instagram.com/p/n9t-vXr4ad/

Asmaliza Ahmad Sanusi

Assalam.saya as dr kuala kangsar.seronok bc kat blog ni.saya br nk mencube..sy nk buktikan pd my hubby

shidah

penah beli jenama x. kecewa.. x best langsung pakai...resultnye on off je..tp elken ni org kata sgt lembut kn...huhu

Unknown

Dayah... bestnyer dah ade charms... jeles ni..

Asmaliza.. wsalam wbt.. dah cube blom? hihi

shidah.. ramai Art jumpa customer dah pakai product lain... tak puas ati... sekali test fitting dx atau charms memang tros sambar... tak toleh kiri kanan.. hihi.. kalo belum fitting bole roger2 Art ye.. bagitau je location kat mana.. Art akan cuba usahakan ye... jadik beli ke tak tu kendian cerita... jangan risau punye.. hihi

Your Beauty Coach

wah... tahniah... walaupon i pakai koset jenama lain, tapi pemakain koset ni bagus untuk tulang belakang, i memang suka sebab cara duduk dan postur jadi lain...kalau mahal dan berbaloi tiada masalah...

Unknown

Your beauty coach... u kene try fitting dx atau charm kiter... rugi kalo tak pernah rasa betapa bestnyer baju magic ni... hehehhe

Unknown

kak art,amik corset tu,x join bisnes elken tu ke?

Unknown

Nard... bisnes ni buat part time jer... kebanyakan dapat pun dari cini jer... ehehehhe... tu yang berderet nombor telefon kat atas tu... tu pun baru sebahagian yang ade hati nak buat :) Rezeki takpe kite share sama2 kan...

Post a Comment