CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Saturday 28 July 2012

PruLady vs Takaful Puteri..

Salam...

Ok tajuk kali ni serius sket... sila fokuskan mata dan kornea anda.. hehe.. Aku da nak start keje neh.. Orang selalu tanya soalan ni... so pasni senangla sket aku nak explain.. hehe.. So, inilah soalannya..
        
          1- Ada tak insurans yang cover sakit2 pompuan je?
          2- Ada  tak insurans yang cover bersalin?
          3- Ada tak insurans yang kalo kawen dapat duit? (kelakar kan soalan ni)
        4- Ada tak insurans yang kalo tak jadik pape akan dipulangkan 100% duit kita? (ade org akan tergelak  jugak dengar soalan ni..)

Jangan terkejut kalo aku katakan bahawa jawapan bagi semua soalan dia atas adalah "YA!" Serius? ye ke? Ntah ye ntah tidak tu..
dah aku kate ye... memang yelah... adeh... kalo tak caye gi tanye orang lainla... hehe.. Semuanya di cover oleh PRUDENTIAL.. Canggih kan? haha.. Sebab tu aku sayang Prudential ni.. hihi.. Promote lagi.

Ok.. So bila aku mention nama Prudential akan ade plak soalan lain yang akan menyusul.. Takaful ke tak? Hmm... oleh kerana itulah kat sini aku bagilah perbezaan antara produk PruLady Standalone by Prudential and Takaful Puteri Plus dari Prudential BSN Takaful.. Pandai2 korangla pilih sendirik..


Sebelum aku mengupas tajuk ini dengan lebih dalam lagi.. beribu ampun aku tujukan pada sesiapa yang kurang bersetuju dengan gaya penulisan aku dalam menyampaikan topik nih... Yelah.. bese kalo topik2 camni kan kene formal... Tapi bagi orang macam aku, dulula.. bila aku belum terjun dalam bidang insurans ni.. aku baca penerangan pasal insurans kat mane2lah... Sumpah beb aku tak faham... So, sebenarnya sesi kali ni adalah untuk orang2 yang seangkatan dengan aku... huarghhuargh...

1) Aku bagi table dulu ar untuk Prulady yea...



Kalau nak tengok lebih2 lagi boleh klik kat SINI..

2) Yang ni pulak table Takaful Puteri dan Takaful Puteri Plus..



http://prutakafulinfo.files.wordpress.com/2011/03/takaful_puteri-vert.jpg


Ok kalo nak tengok brochure Takaful Puteri boleh klik kat SINI ye..

Apakah PERBEZAANNYA?

*SA = Sum Assured

Berbalik kepada soalan no 3- no 4 sebenarnya hanya PruLady yang cover. Sila lihat jadual di atas BIL no 7 dan 8. Bersalin dan dapat duit kalo kahwin tu termasuk dalam manfaat Tahap Kehidupan ( tertakluk pada terma dan syarat)

Haaa.... ada faham ka incik? Tahniahla kalo sape yang faham... Yang tak faham tu... takpe aku boleh memahami korang... sebab tu aku cakap... jumpa aku je kan senang... hahaha... Last2 kene jumpa aku gak rupanya... kihkihkih... Ok camnila... Segala soalan bole tanye di ruangan ini ye... atau direct ke kaca henpon aku.. Owh ye... sape nak dapatkan free quotation sila halo2 aku or email aku yea.. Don't wori... tiada cas penghantaran akan dikenakan atau apa2 saja cas yang berkaitan.. hehe.. Start kene cas bile dah sign je.. hehe..

Cara2 boleh mencari aku
017 799 7547 / 019 755 9297
rosmawatinafiah@yahoo.com
rosmawatinafiah@prupartner.com.my

Semoga berjumpa lagi.... Daa..


0 comments:

Post a Comment